Regulamin - konsultacje społeczne
Regulamin - konsultacje społeczne
Wrzucam projekt regulaminu. Przeczytajcie i dajcie znać, czy coś ważnego nie zostało pominięte. Jeżeli wszystko będzie ok, wrzucę jutro jako obowiązujący. Jeszcze raz dziękuję Kumiho za pomoc!
Obowiązujący ogólny regulamin Forum:
Zastrzegamy, że administratorzy oraz moderatorzy Forum youtuberki.pl nie odpowiadają za treści publikowane przez użytkowników.
Regulamin obowiązuje od 12 VII 2016. Zakładając konto na Forum użytkownik zobowiązuje się do przestrzegania regulaminu.
1. Wszelkie przejawy agresji słownej, mowy nienawiści, dyskryminacji oraz treści obraźliwe publikowane na Forum będą usuwane a ich autorzy obarczani stosownymi karami. Na tym forum nie tolerujemy dyskryminacji ze względu na płeć, kolor skóry, wyznawaną wiarę, orientację seksualną oraz wszelkich innych nieuzasadnionych przejawów nietolerancji.
2. Na tym forum panuje zasada "żyj i daj żyć innym". Każdy z nas ma prawo do swoich poglądów i prosimy (póki nie są one krzywdzące dla innych) o wzajemny szacunek. Jeśli dochodzi do kłótni walczmy na argumenty, nie na obelgi. W miarę możliwości prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi, ograniczenie wulgaryzmów oraz o nieużywanie argumentów ad personam.
3. W przypadku podforum o Youtuberkach i blogerkach pamiętajmy, że twórcy również mają prawo do swojej prywatności - dyskutujmy o treściach, które twórcy sami zamieszczają w sieci. Umieszczanie na Forum treści naruszających prywatność twórców (np. pochodzących z prywatnych profili społecznościowych bliskich osób twórców, zeznań majątkowych, treści niezwiązanych z ich działalnością w mediach społecznościowych) będą usuwane, a zamieszczający je użytkownicy będą stosownie karani.
4. Zamieszczanie treści lub linków do treści naruszających prawa autorskie jest zakazane. Prosimy również o nie publikować zdjęć innych użytkowników Forum bez ich zgody.
5. Prosimy o nieumieszczanie na Forum reklam oraz spamu, zarówno w przypadku treści reklamujących serwisy sprzedażowe, jak i w przypadku kryptoreklam blogów lub kanałów na Youtube. Marketingowi szeptanemu mówimy stanowczo "nie".
6. Każdy post naruszający regulamin Forum lub krzywdzący dla użytkowników należy zgłosić do moderatorów. Niewłaściwe zachowania moderatorów należy zgłaszać administratorowi Forum. Wszystkie zgłoszenia zostaną rozpatrzone i w razie potrzeby użytkownik lub moderator zostanie upomniany słownie, punktem karnym, a nawet zbanowaniem w zależności od rodzaju przewinienia.
7. Prosimy nie usuwać treści swoich postów - ponośmy odpowiedzialność za własne słowa w internecie. W przypadku edycji istniejących postów w miarę możliwości prosimy o podanie powodu.
8. W wątkach tematycznych treści niezwiązane z tematyką danego wątku (offtop) prosimy pisać na szaro. Instrukcje jak pisać na szaro znaleźć można na Forum Technicznym.
9. Prosimy nie powielać istniejących wątków na forum. Zanim zadasz pytanie sprawdź czy ktoś go już nie zadał.
Obowiązujący ogólny regulamin Forum:
Zastrzegamy, że administratorzy oraz moderatorzy Forum youtuberki.pl nie odpowiadają za treści publikowane przez użytkowników.
Regulamin obowiązuje od 12 VII 2016. Zakładając konto na Forum użytkownik zobowiązuje się do przestrzegania regulaminu.
1. Wszelkie przejawy agresji słownej, mowy nienawiści, dyskryminacji oraz treści obraźliwe publikowane na Forum będą usuwane a ich autorzy obarczani stosownymi karami. Na tym forum nie tolerujemy dyskryminacji ze względu na płeć, kolor skóry, wyznawaną wiarę, orientację seksualną oraz wszelkich innych nieuzasadnionych przejawów nietolerancji.
2. Na tym forum panuje zasada "żyj i daj żyć innym". Każdy z nas ma prawo do swoich poglądów i prosimy (póki nie są one krzywdzące dla innych) o wzajemny szacunek. Jeśli dochodzi do kłótni walczmy na argumenty, nie na obelgi. W miarę możliwości prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi, ograniczenie wulgaryzmów oraz o nieużywanie argumentów ad personam.
3. W przypadku podforum o Youtuberkach i blogerkach pamiętajmy, że twórcy również mają prawo do swojej prywatności - dyskutujmy o treściach, które twórcy sami zamieszczają w sieci. Umieszczanie na Forum treści naruszających prywatność twórców (np. pochodzących z prywatnych profili społecznościowych bliskich osób twórców, zeznań majątkowych, treści niezwiązanych z ich działalnością w mediach społecznościowych) będą usuwane, a zamieszczający je użytkownicy będą stosownie karani.
4. Zamieszczanie treści lub linków do treści naruszających prawa autorskie jest zakazane. Prosimy również o nie publikować zdjęć innych użytkowników Forum bez ich zgody.
5. Prosimy o nieumieszczanie na Forum reklam oraz spamu, zarówno w przypadku treści reklamujących serwisy sprzedażowe, jak i w przypadku kryptoreklam blogów lub kanałów na Youtube. Marketingowi szeptanemu mówimy stanowczo "nie".
6. Każdy post naruszający regulamin Forum lub krzywdzący dla użytkowników należy zgłosić do moderatorów. Niewłaściwe zachowania moderatorów należy zgłaszać administratorowi Forum. Wszystkie zgłoszenia zostaną rozpatrzone i w razie potrzeby użytkownik lub moderator zostanie upomniany słownie, punktem karnym, a nawet zbanowaniem w zależności od rodzaju przewinienia.
7. Prosimy nie usuwać treści swoich postów - ponośmy odpowiedzialność za własne słowa w internecie. W przypadku edycji istniejących postów w miarę możliwości prosimy o podanie powodu.
8. W wątkach tematycznych treści niezwiązane z tematyką danego wątku (offtop) prosimy pisać na szaro. Instrukcje jak pisać na szaro znaleźć można na Forum Technicznym.
9. Prosimy nie powielać istniejących wątków na forum. Zanim zadasz pytanie sprawdź czy ktoś go już nie zadał.
Re: Regulamin - konsultacje społeczne
Piękny regulamin
A co z poprawianiem błędów?
Morzna, nie morzna? Delikatne, kulturalne zwrócenie uwagi jest ok, czy z takimi sprawami kierujemy się wyłącznie na PW?


Re: Regulamin - konsultacje społeczne
.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2016, 18:59 przez Husky, łącznie zmieniany 1 raz.
Insta - głównie kolorowanki, widoczki i kot.
fragrantica
fragrantica
- Kumiho
- Posty: 3086
- Rejestracja: 08 lip 2016, 22:36
- Ranga alternatywna: Zła Kobieta
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulamin - konsultacje społeczne
Venin pisze:zobacz cytowaną wiadomość
Piękny regulaminA co z poprawianiem błędów?
Morzna, nie morzna? Delikatne, kulturalne zwrócenie uwagi jest ok, czy z takimi sprawami kierujemy się wyłącznie na PW?
Zastanawiałam się, czy dodać punkt o poprawianiu ale zostawiłam te kwestie otwartą by w razie czego nie wiązać regulaminem rąk innym użytkowniczkom w razie ataku osobnika typu "nie bede pisać jak wszyscy bo taki mam styl Pisze dużo smsow i nierozumienia po co kropki i przecinki Duża litera ma więcej charakteru".
Jeśli chcemy prowadzić podpunkt o poprawianiu błędów to jaką macie koncepcje tego zapisu?
Poprawiamy grzecznie na forum czy w pw?
-
- Posty: 1331
- Rejestracja: 09 lip 2016, 12:00
Re: Regulamin - konsultacje społeczne
Każdy robi jakieś błędy. A wytykanie ich w gorącej dyskusji zamiast dodatkiem jest celem. "Nie będę z Tobą rozmawiać o powstaniu wszechświata! Jesteś głupia i nie umiesz w przecinki". PW to zły pomysł bo będzie bombardowanie wiadomościami - w końcu nikt oprócz odbiorcy nie wie ile osób już tę wiadomość wysłało; przyzwolenie na poprawianie publiczne też jest nie do końca dobrym rozwiązaniem... Na szaro od biedy ujdzie, ale umówmy się niech to będzie serio dodatek. Bo widać po wizażu jak to działa: błędy najbardziej przeszkadzają gdy kogoś nie lubimy lub się z nim nie zgadzamy 

Re: Regulamin - konsultacje społeczne
Timon i Pumba pisze:zobacz cytowaną wiadomość
Każdy robi jakieś błędy. A wytykanie ich w gorącej dyskusji zamiast dodatkiem jest celem. "Nie będę z Tobą rozmawiać o powstaniu wszechświata! Jesteś głupia i nie umiesz w przecinki". PW to zły pomysł bo będzie bombardowanie wiadomościami - w końcu nikt oprócz odbiorcy nie wie ile osób już tę wiadomość wysłało; przyzwolenie na poprawianie publiczne też jest nie do końca dobrym rozwiązaniem... Na szaro od biedy ujdzie, ale umówmy się niech to będzie serio dodatek. Bo widać po wizażu jak to działa: błędy najbardziej przeszkadzają gdy kogoś nie lubimy lub się z nim nie zgadzamy
zgadzam sie
Re: Regulamin - konsultacje społeczne
W przypadku edycji istniejących postów w miarę możliwości prosimy o podanie powodu.
Nie ma "paska", by wpisać powód edycji, ponadto nie wyświetla się informacja, że post był edytowany.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2016, 0:26 przez empress, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Regulamin - konsultacje społeczne
empress pisze:zobacz cytowaną wiadomośćW przypadku edycji istniejących postów w miarę możliwości prosimy o podanie powodu.
Nie ma "paska", by wpisać powód edycji, ponadto nie wyświetla się informacja, że post był edytowany.
Mnie sie wyswietlilo ze ktos edytowal
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2016, 18:59 przez Husky, łącznie zmieniany 1 raz.
Insta - głównie kolorowanki, widoczki i kot.
fragrantica
fragrantica
Re: Regulamin - konsultacje społeczne
Husky pisze:zobacz cytowaną wiadomośćempress pisze:zobacz cytowaną wiadomośćW przypadku edycji istniejących postów w miarę możliwości prosimy o podanie powodu.
Nie ma "paska", by wpisać powód edycji, ponadto nie wyświetla się informacja, że post był edytowany.
Mnie sie wyswietlilo ze ktos edytowal.
Rzeczywiście, wyświetla się edycja posta. Po prostu od razu edytowałam literówki i informacja o edycji "nie wskoczyła". Ale pola na powód edycji nie widzę.
- Kumiho
- Posty: 3086
- Rejestracja: 08 lip 2016, 22:36
- Ranga alternatywna: Zła Kobieta
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulamin - konsultacje społeczne
empress pisze:zobacz cytowaną wiadomośćHusky pisze:zobacz cytowaną wiadomośćempress pisze:zobacz cytowaną wiadomość
Nie ma "paska", by wpisać powód edycji, ponadto nie wyświetla się informacja, że post był edytowany.
Mnie sie wyswietlilo ze ktos edytowal.
Rzeczywiście, wyświetla się edycja posta. Po prostu od razu edytowałam literówki i informacja o edycji "nie wskoczyła". Ale pola na powód edycji nie widzę.
Jest pole na dole pod "Opcje", "Usuń post", "Powód zmiany posta".
Spójrz na mój post, podałam powód.
- Załączniki
-
- image.png (96.3 KiB) Przejrzano 1699 razy
Ostatnio zmieniony 12 lip 2016, 1:50 przez Kumiho, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Dodałam zdjęcie z polem powodu edycji.
Powód: Dodałam zdjęcie z polem powodu edycji.
Re: Regulamin - konsultacje społeczne
Kumiho, ja tej opcji nie mam. Nawet Czhocher się zdziwiła.
Wydaje mi się, że tak opcję mają tylko moderacja i administracja.
Wydaje mi się, że tak opcję mają tylko moderacja i administracja.
- Załączniki
-
- 2.jpg (67.39 KiB) Przejrzano 1684 razy
-
- 1.jpg (127.09 KiB) Przejrzano 1684 razy
- mango bzik
- Posty: 309
- Rejestracja: 09 lip 2016, 12:34
Re: Regulamin - konsultacje społeczne
Pewnie do wpisywania przyczyn interwencji moderskiej, bo ja też nie zauważyłam takiej opcji.

Re: Regulamin - konsultacje społeczne
Ja myślę, że podawanie powodu zmiany postów możemy sobie darować - sama nigdy tego na wizażu nie wpisywałam 

Re: Regulamin - konsultacje społeczne
Kumiho pisze:zobacz cytowaną wiadomośćVenin pisze:zobacz cytowaną wiadomość
Piękny regulaminA co z poprawianiem błędów?
Morzna, nie morzna? Delikatne, kulturalne zwrócenie uwagi jest ok, czy z takimi sprawami kierujemy się wyłącznie na PW?
Zastanawiałam się, czy dodać punkt o poprawianiu ale zostawiłam te kwestie otwartą by w razie czego nie wiązać regulaminem rąk innym użytkowniczkom w razie ataku osobnika typu "nie bede pisać jak wszyscy bo taki mam styl Pisze dużo smsow i nierozumienia po co kropki i przecinki Duża litera ma więcej charakteru".
Jeśli chcemy prowadzić podpunkt o poprawianiu błędów to jaką macie koncepcje tego zapisu?
Poprawiamy grzecznie na forum czy w pw?
No właśnie jeszcze na jakiś drobny błąd, wpleciony w całkiem składną wypowiedź można przymknąć oko, ale taki styl pisania jak zaprezentowałaś, to już za wiele dla mnie

Może jakiś taki ogólny zapis o tym, żeby starać się pisać poprawnie w miarę możliwości? Chodzi mi głównie o to, żeby posty były pisane w sposób zrozumiały, bez capslocka, pisma pokemonowego, z przecinkami, kropkami, duże partie tekstu oddzielone od siebie?
Przyznam się, że jak widzę takie tasiemcowate teksty na kilkadziesiąt linijek, bez ani jednego przecinka i kropki, to ja tego po prostu nie czytam.
Re: Regulamin - konsultacje społeczne
Venin pisze:
Może jakiś taki ogólny zapis o tym, żeby starać się pisać poprawnie w miarę możliwości? Chodzi mi głównie o to, żeby posty były pisane w sposób zrozumiały, bez capslocka, pisma pokemonowego, z przecinkami, kropkami, duże partie tekstu oddzielone od siebie?
Przyznam się, że jak widzę takie tasiemcowate teksty na kilkadziesiąt linijek, bez ani jednego przecinka i kropki, to ja tego po prostu nie czytam.
Oj tak, też jestem za tym. Do "zakazanych" rzeczy dodałabym jeszcze gimbazjalne pisanie typu "bd, cb" - na to naprawdę nie da się patrzeć.
Masikura.
- Kumiho
- Posty: 3086
- Rejestracja: 08 lip 2016, 22:36
- Ranga alternatywna: Zła Kobieta
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulamin - konsultacje społeczne
Ok, czyli wykreślamy zdanie o podawaniu powodu edycji.
Co do punktu o poprawianiu błędów - wasze uwagi są bardzo trafne, staram sie je pogodzić w jednym punkcie. Moja propozycja zapisu:
2a. Każdy popełnia błędy - bądźmy tolerancyjni a błędy innych użytkowników poprawiajmy grzecznie, taktownie (na szaro, zwięźle, bez uwag personalnych) i wtedy, gdy rzeczywiście błąd utrudnia zrozumienie wypowiedzi lub gdy jest błędem powtarzanym i rażącym.
2b. Pamietajmy, że łatwiej nam bedzie znaleźć wspólny język używając tej samej gramatyki, ortografii i interpunkcji (dotyczy to rownież używania skrótów). Dbajmy o poprawną formę wypowiedzi by ułatwić proces komunikacji na Forum.
Co do punktu o poprawianiu błędów - wasze uwagi są bardzo trafne, staram sie je pogodzić w jednym punkcie. Moja propozycja zapisu:
2a. Każdy popełnia błędy - bądźmy tolerancyjni a błędy innych użytkowników poprawiajmy grzecznie, taktownie (na szaro, zwięźle, bez uwag personalnych) i wtedy, gdy rzeczywiście błąd utrudnia zrozumienie wypowiedzi lub gdy jest błędem powtarzanym i rażącym.
2b. Pamietajmy, że łatwiej nam bedzie znaleźć wspólny język używając tej samej gramatyki, ortografii i interpunkcji (dotyczy to rownież używania skrótów). Dbajmy o poprawną formę wypowiedzi by ułatwić proces komunikacji na Forum.
Re: Regulamin - konsultacje społeczne
.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2016, 18:51 przez Husky, łącznie zmieniany 1 raz.
Insta - głównie kolorowanki, widoczki i kot.
fragrantica
fragrantica
Re: Regulamin - konsultacje społeczne
Kumiho pisze:zobacz cytowaną wiadomość
Ok, czyli wykreślamy zdanie o podawaniu powodu edycji.
Co do punktu o poprawianiu błędów - wasze uwagi są bardzo trafne, staram sie je pogodzić w jednym punkcie. Moja propozycja zapisu:
2a. Każdy popełnia błędy - bądźmy tolerancyjni a błędy innych użytkowników poprawiajmy grzecznie, taktownie (na szaro, zwięźle, bez uwag personalnych) i wtedy, gdy rzeczywiście błąd utrudnia zrozumienie wypowiedzi lub gdy jest błędem powtarzanym i rażącym.
2b. Pamietajmy, że łatwiej nam bedzie znaleźć wspólny język używając tej samej gramatyki, ortografii i interpunkcji (dotyczy to rownież używania skrótów). Dbajmy o poprawną formę wypowiedzi by ułatwić proces komunikacji na Forum.
Połączyłabym oba podpunkty, bo pierwszy mówi o zwróceniu komuś uwagi (jak to robić), a w drugim użytkownik jest proszony o poprawną pisownię.
- Kumiho
- Posty: 3086
- Rejestracja: 08 lip 2016, 22:36
- Ranga alternatywna: Zła Kobieta
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulamin - konsultacje społeczne
empress pisze:zobacz cytowaną wiadomośćKumiho pisze:zobacz cytowaną wiadomość
Ok, czyli wykreślamy zdanie o podawaniu powodu edycji.
Co do punktu o poprawianiu błędów - wasze uwagi są bardzo trafne, staram sie je pogodzić w jednym punkcie. Moja propozycja zapisu:
2a. Każdy popełnia błędy - bądźmy tolerancyjni a błędy innych użytkowników poprawiajmy grzecznie, taktownie (na szaro, zwięźle, bez uwag personalnych) i wtedy, gdy rzeczywiście błąd utrudnia zrozumienie wypowiedzi lub gdy jest błędem powtarzanym i rażącym.
2b. Pamietajmy, że łatwiej nam bedzie znaleźć wspólny język używając tej samej gramatyki, ortografii i interpunkcji (dotyczy to rownież używania skrótów). Dbajmy o poprawną formę wypowiedzi by ułatwić proces komunikacji na Forum.
Połączyłabym oba podpunkty, bo pierwszy mówi o zwróceniu komuś uwagi (jak to robić), a w drugim użytkownik jest proszony o poprawną pisownię.
Obawiałam sie właśnie połączenia podpunktów, bo mam wrażenie, ze wychodzi ściana tekstu. To są podpunkty do punktu 2 o kulturze wypowiedzi. Rozbić to na osobny punkt?
-
- Posty: 1331
- Rejestracja: 09 lip 2016, 12:00
Re: Regulamin - konsultacje społeczne
Dla mnie osobne podpunkty sa ok. Drugi bym skrocila: do dbania o przejrzystość i zrozumialosc wypowiedzi.
Wróć do „Sprawy techniczno-organizacyjne”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość